Reconstructie Spoorsingel van start met kappen bomen

Foto: Wim Meijer Fotografie

Begin maart 2018 start de gemeente Beverwijk met de reconstructie van de Spoorsingel. Hiervoor moeten de nodige voorbereidingen worden getroffen. Deze bestaan uit het kappen van de bomen langs de spoorsingel.

De kapwerkzaamheden beginnen op 20 november 2017 en duren tot en met 29 november 2017. In verband met de veiligheid van zowel de weggebruiker als de werknemers van de aannemer is de Spoorsingel tussen 09.00u en 15.00u afgesloten. Doorgaand verkeer wordt omgeleid.

Kappen en herplanten van bomen
Om de reconstructie te realiseren kunnen de bomen aan de woningzijde van de Spoorsingel niet blijven staan. Aan waterzijde van de Spoorsingel is ervoor gekozen om de bomen, waar mogelijk, om-en-om te vervangen. Dit heeft twee redenen, namelijk: om een groene uitstraling te houden tussen de woningen en het spoor en de bomen dienen als vliegroute voor vleermuizen. Na afronding van de reconstructie worden er nieuwe bomen geplaatst. Dit zijn verschillende soorten iepen. Deze bomen bieden meer zekerheid voor de toekomst en een gevarieerder straatbeeld.

Kruising Spoorsingel – Marloterrein wordt rotonde (foto: Wim Meijer Fotografie)

Reconstructie vanaf maart 2018
De kruising Spoorsingel – Marlo Center wordt vervangen door een rotonde. De rotonde zorgt voor een veel veiligere verkeerssituatie. Verder gaat de aannemer vanaf de St. Aagtendijk tot aan de Schans de rijweg, het fietspad én het wandelpad openbreken en verleggen. Het fietspad krijgt over de gehele lengte een breedte van 3,6 meter en is hierdoor veilig te gebruiken voor beide richtingen. Bij de Graaf Florislaan komt een linksafstrook, zodat afslaand verkeer van de Spoorsingel naar de Graaf Florislaan de doorstroming niet belemmert. De Kerkbeeklaan wordt een doodlopende straat met aan het eind van de straat een keerlus.

Bijdragen derden
De reconstructie van de Spoorsingel wordt medegefinancierd door de Provincie Noord-Holland via de Uitvoeringsregeling Kleine Infrastructuur Noord-Holland 2017. Deze subsidie is onder andere bedoeld voor het verhogen van de veiligheid voor fietsers én het verbeteren van de doorstroming op wegen met openbaar vervoer. Daarnaast is in volledige samenwerking met de eigenaar van het Marlo Center het ontwerp voor de rotonde gemaakt.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen