BEVERWIJK – Per 6 mei van dit jaar sluit ABN AMRO kantoor in Beverwijk. De bank geeft als reden dat steeds meer mensen maken gebruik van digitale diensten en daardoor het bankfiliaal in z’n huidige vorm geen optie meer is.
“Klanten van ABN AMRO regelen hun bankzaken primair via de ABN AMRO app en Internet Bankieren. Een bankkantoor bezoeken is steeds minder noodzakelijk en daardoor neemt het aantal bezoekers al jaren af”, aldus de bank.
ABN AMRO sluit het kantoor in Beverwijk en daarvoor in de plaats komen Financiële zorgcoaches. De bank gaat zich meer richten op de digitale dienstverlening en biedt klanten die dat willen hulp en begeleiding bij online bankieren.
De bank zet zich helemaal in op verdergaande digitalisering van de dienstverlening maar zegt zich wel t realiseren dat er nog klanten zijn die minder digitaal vaardig zijn en behoefte hebben aan ondersteuning. Om online bankieren ook voor hen toegankelijk te maken en de afstand tot de bank kleiner te maken, biedt ABN AMRO hulp en begeleiding in de vorm van hulpvideo’s met stap voor stap instructies en gratis cursussen ‘Hulp bij online bankieren’, zowel online als op het kantoor in Beverwijk ( aanmelden kan hier ). Verder is er tot de sluitingsdatum van het kantoor (6 mei) een dagelijks inloopuur van 10.00 - 11.30 uur op het kantoor in de Breestraat.
Financiële zorgcoaches
De Financiële zorgcoaches van ABN AMRO zijn de spil van de dienstverlening aan klanten die digitaal minder vaardig zijn of extra ondersteuning nodig hebben. De Financiële zorgcoach helpt klanten in de eigen omgeving of (eventueel) op locatie. Bijvoorbeeld bij het leren omgaan met Internet Bankieren en de ABN AMRO app, zodat zij zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven bankieren. Klanten die daar behoefte aan hebben, kunnen ondersteuning krijgen bij het nemen van financiële beslissingen of het praktisch organiseren van bankzaken. De Financiële zorgcoach in Beverwijk en omgeving is te bereiken via het algemene telefoonnummer van ABN AMRO (0900 - 0024 – gebruikelijke belkosten).
Persoonlijk advies via Beeldbankieren
Met Beeldbankieren kunnen klanten via een online videoverbinding face-to-face in gesprek met een adviseur van ABN AMRO. Zo kan een klant het adviesgesprek plannen waar en wanneer het hem of haar uitkomt. De bank ervaart dat klanten van alle leeftijden het prettig vinden om op deze manier een adviesgesprek te voeren. Klanten kunnen op de website van ABN AMRO een afspraak voor een gesprek via Beeldbankieren maken.
Telefonisch contact
Klanten die vragen hebben over hun bankzaken en er op de website van ABN AMRO niet uitkomen, kunnen telefonisch contact opnemen via 0900 - 0024 (gebruikelijke belkosten). Medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.30 uur. Op zon- en feestdagen is dit informatienummer gesloten.
Geld opnemen en storten bij Geldmaat
ABN AMRO klanten kunnen geld opnemen, geld storten en sealbags storten bij de geldautomaten van Geldmaat. Op de website van Geldmaat vinden klanten de dichtstbijzijnde automaten.