Gemeente Beverwijk gaat WhatsAppen

Foto: Gemeente Beverwijk

Vanaf nu kunt u uw vragen ook via WhatsApp aan de gemeente stellen. Verantwoordelijk wethouder Haydar Erol wil dat de dienstverlening voor iedereen dichtbij en toegankelijk is. U kunt zelf bepalen hoe u in contact met de gemeente komt: via de website/e-mail, sociale media, telefoon, balie en nu ook WhatsApp.

Wat is ‘t?
Wij zijn met een proef van een half jaar gestart waarbij via WhatsApp vragen aan ons gesteld kunnen worden. Meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt WhatsApp en daardoor is WhatsApp een mooie toevoeging aan de andere communicatiemiddelen. Na dit half jaar moet blijken of het gebruik van WhatsApp in een behoefte voorziet. Belangrijke voorwaarde is dat dit communicatiekanaal gemak voor u oplevert. Als de proef slaagt, wordt deze werkwijze voortgezet.

Hoe werkt ‘t?
Ons WhatsApp-nummer is 06-11614998. Dit nummer kan alleen worden gebruikt om WhatsApp-berichten te sturen. Onze medewerkers van het Klant Contact Centrum beantwoorden de WhatsApp-berichten op maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur (uitgezonderd feestdagen). Wij reageren in veel gevallen binnen 4 uur op uw bericht.

Het is niet mogelijk om naar dit speciale nummer een sms-bericht te versturen of dit nummer te bellen. Wij reageren alleen op individuele WhatsApp-gesprekken en niet op een groeps-WhatsApp. Privacygevoelige informatie kan niet via een WhatsApp-bericht worden opgevraagd.

Reacties