Lifeguards runnen één uur lang McDonald’s Beverwijk in kader van Founders Day

Team Reddingsbrigade Wijk aan Zee 'goede doel' van Founder's Day 2016
Foto: Wim Meijer Fotografie

Vrijdag 7 oktober heeft McDonald’s Beverwijk Founders Day gevierd met een unieke actie: een uur lang werd de bediening van het restaurant overgenomen door een team van de Wijk aan Zeeër Reddingsbrigade.

De omzet van dat uur komt ten goede aan diezelfde Reddingsbrigade, een vrijwilligersorganisatie die het volledig moet hebben van lidmaatschaps- en sponsorgelden. Met de opbrengst kan de WRB een nieuw rescue board aanschaffen, alsmede nieuwe kleding voor de lifeguards.

Vooraf was door McDonald’s aangegeven dat de actie al snel kon leiden tot een bedrag van boven de duizend euro. Nadat de lifeguards eerst een uurtje waren ingewerkt door de vaste medewerkers van het hamburgerrestaurant, mochten ze vanaf 12.00 uur serieus losgaan met het produceren van hamburgers, happymeals, kipnuggets en vooral veel McFlurry’s.wim-meijer-fotografie_img_2286Dat laatste had alles te maken met het feit dat niet alleen een uur omzet naar de Reddingsbrigade zou gaan, maar dat er ook voor iedere McFlurry die in de maand oktober wordt verkocht € 0,10 aan de WRB wordt gedoneerd.

Dat de leden van de WRB goed promotiewerk hadden verricht bleek al snel uit de beduidend meer dan gemiddelde opkomst van restaurantbezoekers, die behalve van de spontane bediening ook konden genieten van de aanwezigheid van Ronald McDonald himself.wim-meijer-fotografie_img_2327Nadat om 13.00 uur de laatste 10 seconden collectief waren afgeteld kon de balans van de Founders Day actie worden opgemaakt. De uuromzet was uitgekomen op ruim € 1100,-. Daarbij mocht nog een bedrag worden geteld van circa € 600,- zijnde de inschatting van het aantal verkochte McFlurry’s in oktober (x € 0,10) waarmee dus de totale opbrengst voor de Wijk aan Zeeër Reddingsbrigade uitkwam op ruim € 1700,-, een bedrag waarmee de verwachtingen ruimschoots werden overtroffen.wim-meijer-fotografie_combi-mcdonaldsReddingsbrigade kent geen winterslaap
Op dit moment is de reddingspost van de WRB op het strand van Wijk aan Zee weer gesloten. Dat betekent echter niet dat de organisatie aan zijn winterslaap is begonnen, want ook gedurende het koudste seizoen van het jaar blijft de WRB, weliswaar op afroep, 24/7 actief is. Daarmee zijn ze voor het grote publiek wat minder zichtbaar dan in de zomer. Misschien best een goed om te kijken op de website van de organisatie om te zien wat de WRB allemaal doet en dat het leven van een lifeguard compleet anders is dan wat ‘Baywatch’ ons ooit wilde doen geloven. Kijk hiervoor op http://www.reddingsbrigade-wijkaanzee.nl/

Hieronder een foto-impressie van de McDonald’s Founders Day in Beverwijk:wim-meijer-fotografie_img_2332 wim-meijer-fotografie_img_2240 wim-meijer-fotografie_img_2261 wim-meijer-fotografie_img_2263 wim-meijer-fotografie_img_2269 wim-meijer-fotografie_img_2279 wim-meijer-fotografie_img_2281 wim-meijer-fotografie_img_2272 wim-meijer-fotografie_img_2266 wim-meijer-fotografie_img_2270 wim-meijer-fotografie_img_2288 wim-meijer-fotografie_img_2317 wim-meijer-fotografie_img_2268 wim-meijer-fotografie_img_2320 wim-meijer-fotografie_img_2330

Reacties