112

Brand in woning: Man zat erbij en keek ernaar

Foto: Wim Meijer Fotografie

Een man in Beverwijk heeft gisteravond rond 20.00u de gemoederen flink bezig gehouden nadat er brand was ontstaan in zijn woning aan de Italiëlaan in Beverwijk.

(Bron: RTV – NH)

Terwijl de brandweerlieden zich naar binnen spoedden, verroerde de man geen vin en bleef stoïcijns op zijn stoel  in de voortuin zitten.

Matras
De brandweer had de brand, die in de slaapkamer was ontstaan, al snel onder controle. Oorzaak was waarschijnlijk een sigaret, waardoor een matras vlam had gevat. Nadat de brandweer de matras naar buiten had gewerkt kon deze vervolgens worden afgeblust. Daarna werd de woning geventileerd werden nog enkele metingen verricht.

Verwarde indruk
Nadat de brand geblust was, kreeg de bewoner een woordenwisseling met zijn buren en werd hij boos. Politiemensen wisten hem echter te kalmeren waarna het ambulancepersoneel de man vervolgens controleerde. Hij hoefde niet meer naar het ziekenhuis, maar maakte al met al een verwarde indruk.

Uiteindelijke was er van schade weinig sprake. Zowel het huis als de man zijn met de schrik vrijgekomen.

 

Reacties