Studenten Nova College in actie voor Prakkie

Foto: Nova College

Studenten van de commerciële opleidingen op de Campus Hoofddorp gaven hun opleiding afgelopen week extra Haarlemmermeerwaarde: via online en telemarketing probeerden ze zoveel mogelijk donaties te werven voor Stichting Prakkie Hoofddorp, de alternatieve voedselbank.

De week begon met gastlessen over online marketing in door Hyatt Place Amsterdam Airport voor dit project ter beschikking gestelde ruimtes. Rob Schalker (eigenaar) en Anouk Emilie (content marketeer) van kledingbedrijf A fish named Fred, trapten maandagochtend af met hun visie op het ontwikkelen van een online marketing strategie en hoe je daarbij social media kunt inzetten. ’s Middags kwam oud-student Sten Poestkoke vanuit zijn eigen bedrijf Constent Marketing een gastles geven over online marketing in de praktijk. Dinsdag gaf Mark Brons van PIT met zijn collega’s een praktische workshop over verkoop, belscript schrijven en oefenen met telefonische acquisitie.

Met deze informatie gingen de studenten zelf aan de slag om online en telemarketing acties te bedenken voor een lokaal goed doel. Als goed doel om geld voor in te zamelen is gekozen voor Stichting Prakkie Hoofddorp, één van de goede doelen aangedragen door de gemeente Haarlemmermeer.

Woensdag brachten de studenten al het geleerde in de praktijk. Vanuit een ‘callcenter’ op school – het nieuwe ComLab van de opleiding Commercie – voerden de studenten hun marketing plannen uit om zoveel mogelijk donaties te werven voor Prakkie. Weer terug in het het Hyatt Place Amsterdam Airport presenteerden de studenten de volgende dag de resultaten van hun online telemarketing acties aan vertegenwoordigers van Prakkie.

Docenten Samira Verzijlberg en Esra Cicek, die de studenten tijdens deze projectweek Commercie en Goede doelen hebben begeleid, zijn trots: “Geweldig hoe enthousiast de studenten zijn! Wat een prachtig voorbeeld van projecten van school in samenwerking met het werkveld én lokale betrokkenheid. Dit is mbo op z’n best!”

Reacties