Dáárom moeten beide buizen van de Velsertunnel gelijktijdig dicht!

Stephan van der Horst, technische manager Rijkswaterstaat
Stephan van der Horst, technische manager Rijkswaterstaat
Foto: 251tv

Bij alle verhalen over de renovatie van de Velsertunnel kwam één vraag het meest naar voren: Waarom moet de hele tunnel 9 maanden lang worden gesloten? Waarom niet buis-voor-buis, zoals altijd al gebeurt bij werkzaamheden of calamiteiten?

(Bron: 251tv)

Het is een logische vraag. Vooral nadat enkele weken geleden er op zondagmiddag een complete verkeersinfarct ontstond toen de Velsertunnel in één richting was afgesloten en gelijktijdig een ongeval gebeurde nabij de Wijkertunnel. Alle automobilisten uit de IJmond vroegen zich vertwijfeld af of deze wanhoopssituatie wellicht representatief zou zijn voor wat hun vanaf 15 april te wachten zou staan.

Je wilt er eigenlijk niet aan denken: Een volledig afgesloten Velsertunnel in combinatie met een ongeval in of bij de Wijkertunnel, en dat in de ochtend-  of avondspits. Tòch wordt er aan gedacht. Heel veel zelfs. Met name door Rijkswaterstaat, die nu al preventief probeert in te spelen op situaties die zich straks kunnen gaan voordoen.

Wàt ze zo al hebben bedacht om de doorstroming van het verkeer zo goed mogelijk te laten verlopen zie je in bijgaand filmpje dat gemaakt is door 251tv en waarin tevens antwoord wordt gegeven op die ene prangende vraag, waarom toch echt die twee buizen tegelijk dicht moeten.

Meer 251TV-producties (TV uit de hele regio twee-vijf-een) zijn te bekijken via YouTube, FacebookTwitter en Ziggo Kanaal 42 (digitaal) of Kanaal 45 (analoog).

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen